Dlaczego rynek pracy coraz bardziej ceni konkurencyjny wizerunek pracodawców?

 

Polski rynek pracy, wg. danych Eurostatu, ma się dobrze, a nawet bardzo dobrze. Stopa bezrobocia jest obecnie trzecią najniższa spośród wszystkich państw Unii Europejskiej. Z najnowszego raportu dostępnego na stronie GUS, podsumowującego II kwartał 2023 roku, wynika, że bezrobocie rejestrowane utrzymuje się na poziomie 5%.  Według Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności GUS, osoby bezrobotne stanowiły w 1 kwartale 2023 r. 2,9% ludności aktywnej zawodowo w wieku 15-89 lat. Jest to jeden z trzech najniższych wskaźników bezrobocia w UE.

A zatem mamy znów do czynienia z rynkiem pracownika, o kompetencje którego rozpoczyna się wyścig głównie w branży technologicznej, ale również księgowości czy gastronomii. Rekrutacja Managera Restauracji wysokiej klasy może trwać nawet dłużej niż Starszego Księgowego co świadczy, że każda branża boryka się z trudnościami już na etapie procesu rekrutacji. Ale czy aby na pewno ten etap wymaga analizy w całym katalogów procesów HR?

Okazuje się, że to nie brak kompetencji na rynku pracy stanowi problem a zdobycie zaufania do marki pracodawcy decyduje o zgłoszeniach profilowych kandydatów. Dziś marka pracodawcy działa równie sprzedażowo jak marki produktów, które nas do siebie przekonują i których pragniemy. To właśnie te marki stanowią przewagę konkurencyjną w procesie decyzyjnym konsumenta a wiarygodność wizerunku vice faktyczna jakość produktu gwarantują wierność a nawet miłość do wybranego świadomie produktu.

Wizerunek pracodawcy to nie tylko przemyślana strategia employer branding. Na co należy więc zwrócić uwagę w komunikacji marki dziś, kiedy liczy się autentyczność, swoboda działania, akceptacja różnorodności i wolność realizacji zadań?

KULTURA ORGANIZACYJNA. BE FLOW.

Jedynie marka pracodawcy, który rozumie potrzeby wielopokoleniowej kadry, indywidualne oczekiwania i promuje politykę HR  Focus on Individual, zapewni wiarygodność i zachęci kandydatów do zidentyfikowania się ze środowiskiem zawodowym, w którym będzie spełnione zarówno work life balance, możliwość rozwoju ścieżki kariery czy elastyczne dopasowanie godzin pracy do życia prywatnego pracownika. Jedynie kultura organizacyjna, akceptująca transakcyjne podejście pracowników do pracy jako środek do celu a nie źródło osobistego spełnienia, jest w stanie zbudować relację opartą na pełnym zaufaniu.

EMPOWERMENT ZNÓW TOP1!

Management 3.0. w doskonały sposób wpisuje się w kulturę organizacyjną opartą na zaufaniu, bazując na  przywództwie i najwyższym poziomie zarządzania. Management 3.0 opisuje na nowo definicję przywództwa, w której zarządzanie jest po prostu odpowiedzialnością grupową. Jest wiele prawdy w powiedzeniu, iż „ludzie przychodzą do firmy, a odchodzą od przełożonych”. Jedynie zindywidualizowane zarządzanie z akceptacją holistycznego pracownika, z jego kompetencjami, uwarunkowaniami rodzinnymi czy światopoglądem, zapewni jakość zarządzania w oparciu o Management 3.0. Chodzi o współpracę, która ma na celu znalezienie najwydajniejszego sposobu osiągnięcia celów biznesowych, dzięki zadowoleniu pracowników, z którego Management 30 czyni priorytet. Dzięki Management 3.0. o procesów HR wkracza empowerment, który wreszcie uprawomocnia pracowników, włączając ich w pełną odpowiedzialność za wyznaczone obszary działania, daje wiarę w potencjał i zapewnia wolność w kreowaniu rozwiązań.

Efekty empowermentu u pracowników to:

  • zaangażowanie w pracę,
  • identyfikacja z firmą,
  • poczucie przynależności do zespołu,
  • satysfakcja z pracy,
  • zwiększenie wydajności,
  • większa świadomość kosztów
  • lepsze relacje w zespole,
  • zwiększenie motywacji wewnętrznej.

Jak rozpocząć cały proces  wzmocnienia siły komunikacji marki pracodawcy? Ważnym etapem jest audyt DNA organizacji.

Leave a Comment